Od Barabasza do Jezusa. Nawrócony jednym spojrzeniem

Od Barabasza do Jezusa. Nawrócony jednym spojrzeniem

Barabasz jest symbolem naszej cywilizacji. To zamiast niego Chrystus zajął miejsce na krzyżu. Zupełnie tak, jakby Jezus umarł po to, by go ocalić, a więc w nim skupia się cała zbawiona ludzkość. Co ma taką siłę, by całkowicie zawładnąć życiem człowieka? Czy człowieka, zbuntowanego od dziecka, którego życiowe meandry uczyniły cynicznym i rozczarowanym, może zmienić czyjeś spojrzenie, spojrzenie Jezusa, w chwili, gdy odtwarza on rolę Barabasza na planie filmu? W jaki sposób to spojrzenie pozostaje ciągle żywym i obecnym, do tego stopnia, by przemienić życie osobiste i rodzinne? Coraz bardziej fascynuje mnie piękno Komunii św... Zamykam oczy i napełniam się sceną z filmu, w której Jezus dzieli chleb i rozdaje uczniom – ze wzruszeniem wyznaje Pietro Sarubbi, odtwórca roli Barabasza w Pasji Mela Gibsona.

Właśnie dlatego, że wypowiada je osoba, o którą zabiegał słynny Zefrirelli z La Scali; która występowała obok José Carrerasa i Placido Domingo; która grała m. in. z Nicolasem Cage’em, Anthony Hopkinsem i Penelope Cruz, takie słowa przynajmniej zwracają uwagę, a bardziej wrażliwych i ciekawych zastanawiają.

Dociekliwy i cierpliwy czytelnik książki Od Barabasza do Jezusa. Nawrócony jednym spojrzeniem ma okazję poznać fascynującą drogę człowieka, który do takiego wyznania dojrzewał. A bezpośrednio przygotowała go do tego współpraca z Melem Gibsonem i praca na planie filmowym nad Pasją. Oczywiście, że Sarubbi nie trafił przypadkowo do zespołu Mela Gibsona. Wszak zdążył już wcześniej solidnie zapracować na głośne nazwisko i pozycję w środowisku filmowo-teatralnym. Dlatego początkowo próbował „wierzgać” i przekonywać słynnego reżysera do własnych rozwiązań aktorskich. Przestał, kiedy zrozumiał wizję reżysera Pasji, że Barabasz (zresztą niezbyt chętnie przyjęta przez Sarubbiego rola - przyp. KJ) jest symbolem naszej cywilizacji. To zamiast niego Chrystus zajął miejsce na krzyżu. W samym filmie Pietro Sarubbi, nie wypowiadając słowa, w sposób mistrzowski zagrał rolę dzikiego, brutalnego Barabasza. Poza filmem, ale przecież dzięki filmowi, aktor zagrał rolę życia, własnego życia, w którym przywołane wyżej jego słowa już nie są rolą, ale świadectwem człowieka szczęśliwego i spełnionego.

Pietro Sarubbi urodził się w Mediolanie w 1961 r. Jako aktor rozpoczął swoją karierę artystyczną w 1979 r. pracując w teatrze, a następnie dla RAI w programach telewizyjnych. W 1990 r. zadebiutował w kabarecie uczestnicząc w spektaklach teatru Zelig i w licznych, odnoszących sukcesy sitcomach, m.in.: Casa Vianello i Camera Caffé. Wyjątkowy rozgłos przyniosła mu stała rola w programie Maurizio Costanzo Show. Teatr dał mu możliwość współpracy z takimi sławami jak: Zeffirelli, Lavia, Kantor, Finzi Pasca i Sixty; kino, natomiast, z reżyserami włoskimi: Salvatores, Loy, Vanzina, Benvenuti, Barbareschi i Risi. Najważniejsze role filmowe zawdzięcza reżyserom takim jak John Madden, który zaprasza go do roli w filmie Kapitan Corelli i Mel Gibson, który wybiera go do roli Barabasza w filmie Pasja. Właśnie ta rola wyznacza początek jego przemiany i otwiera drogę nawrócenia w stronę radykalnego podjęcia życia chrześcijańskiego i zaangażowania we wspólnotę Kościoła. Pietro Sarubbi jest aktorem i reżyserem teatralnym, prezenterem telewizyjnym, redaktorem i pisarzem. Prowadzi także szkolenia dla firm. Był wykładowcą w mediolańskiej szkole teatralnej Teatro Scuola Paolo Grassi, a obecnie jest wykładowcą reżyserii filmowej i telewizyjnej. Jest mężem Marii i ojcem pięciorga dzieci.

Autor Pietro Sarubbi
Rok wydania 2012
Liczba stron 168
Format 120x192
Waga 180

18,80 zł (brutto)

Produkty powiązane