Herbart znany i nieznany. W dwusetną rocznicę wydania „Pedagogiki ogólnej”
W roku 2006 minęła dwusetna rocznica wydania Pedagogika ogólna wywiedziona w celu wychowania (1806), epokowego dzieła Johanna Friedricha Herbarta (1776‒1841) klasyka myśli pedagogicznej i filozoficznej, który dał początek pedagogice jako naukowej teorii wychowania i kształcenia. Pedagogika ogólna otworzyła nowy rozdział nie tylko w dziejach wychowania, ale i refleksji naukowej nad nim. Myśl Herbarta jest w Polsce „mało znaną i uznaną”. To stało się inspiracją dla zespołu Katedry Historii Wychowania w Instytucie Pedagogiki im. św. Jana Bosko Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie do zorganizowania ogólnopolskiej konferencji naukowej poświęconej zapomnianemu mistrzowi. Obchodząc dwusetną rocznicę wydania Pedagogiki ogólnej, stajemy przed zadaniem wydobycia z niepamięci zbiorowej w Polsce zapomnianego dzieła klasyka pedagogiki. Referaty ukazujące się w tej publikacji są zogniskowane wokół Pedagogiki ogólnej, w której Herbart usystematyzował swoje poglądy pedagogiczne. Całość została podzielona na trzy części, które odzwierciedlają jednocześnie przebieg konferencji.
Cechy
Rok wydania | 2006 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Format | 145x205 |
Produkty powiązane
Podstawy pedagogiki Księdza Bosko
System zapobiegawczy św. Jana Bosko
Podstawy współczesnej pedagogiki. Podręcznik akademicki
Koncepcja tyflopedagogiki w ujęciu Zofii Sękowskiej
Personalizm i pedagogia prewencyjna ks. Jana Bosko
- Brak produktu