Koncepcja nauczania religii katolickiej w publicznej szkole polskiej

Książka jest studium podstawowych problemów dotyczących nauczania religii, po jego powrocie w 1990 r. do publicznej szkoły polskiej. Przedmiotem analiz są założenia, cele i zadania lekcji religii, rozpatrywane z punktu widzenia zarówno charakteru chrześcijańskiego wychowania dzieci i młodzieży, jak i edukacji szkolnej. W podejmowanej próbie oceny koncepcji nauczania religii zostały uwzględnione kontekst historyczny, aktualne problemy społeczne, kulturowe, wychowawcze, edukacyjne, religijne i kościelne, a także modele lekcji religii w szkołach europejskich. Polska lekcja religii korzystała bowiem w budowaniu swojej koncepcji z doświadczeń nie tylko rodzimych, historycznych, ale i europejskich, szczególnie niemieckich i włoskich. Obecność aspektów społecznych pozwala odpowiedzieć na pytanie, jak w dzisiejszej sytuacji, innej niż w początkach lat 90. XX wieku, nauczanie religii pragnie realizować swoje cele i zadania, aby być spójną i wiarygodną propozycją chrześcijańskiej formacji dzieci i młodzieży.

Ksiądz Kazimierz Misiaszek, ur. w 1953 r., salezjanin, dr hab. nauk teologicznych w zakresie katechetyki, prof. UKSW Kierownik Sekcji Katechetyki w Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i kierownik Katedry Dydaktyki Katechetycznej. W latach 1997-2000 prodziekan Wydziału Teologicznego. Wykładowca w Wyższym Seminarium Duchowym Towarzystwa św. Franciszka Salezego w Krakowie. Wiceprzewodniczący Sekcji Wykładowców Katechetyki, członek Equipe Européenne de Catechèse (EEC), European Forum for Religiom Education in Schools (EuFRES), także Uniwersyteckiej Komisji Akredytacyjnej (UKA), w grupie ekspertów teologii, oraz Towarzystwa Naukowego Franciszka Salezego. Przedmiotem zainteresowań naukowych Ks. K. Misiaszka są zagadnienia katechetyczne, szczególnie z zakresu katechezy dorosłych, języka w katechezie, katechezy i kultury, religijnej formacji dzieci i młodzieży. Podejmuje także problemy dotyczące nauczania religii w szkole oraz salezjańskiego systemu wychowawczego. Liczne opracowania na te tematy ukazały się w recenzowanych czasopismach teologicznych, katechetycznych i pastoralnych oraz w dziełach zbiorowych. Autor książki Koncepcja nauczania religii w publicznej szkole włoskiej po Konkordacie z 1984 r. Próba oceny. Redaktor polskiego wydania Słownika katechetycznego, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2007 ("Dizionario di catechetica", red. J. Gevaert, ElleDiCi, Torino 1986) oraz redaktor i współredaktor kilku dzieł zbiorowych z zakresu katechezy.

Autor ks. Kazimierz Misiaszek
Liczba stron 324
Format 160x234

30,48 zł

Produkty powiązane

Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Akceptuj Więcej informacji Odrzuć